Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Aanmoedigingsprijzen voor zes succesvolle eerstejaarsstudenten

28 november 2013

Op 29 november ontvangen zes topstudenten in exacte en technische vakken van de Rijksuniversiteit Groningen een aanmoedigingsprijs van 500 euro bij de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen te Haarlem. De winnaars zijn: Eric Pap (Wiskunde en technische wiskunde), Susan van der Woude (Natuurkunde en technische natuurkunde), Nadia Huisjes (Scheikunde), Jan van Houten (Informatica en technische informatica), Jorrit Waslander (Life Science and Technology) en Martijn Hazenberg (Chemische Technologie). Zij behaalden in het eerste jaar de beste studieresultaten op hun vakgebied.

Op 29 november ontvangen in het totaal vijftig jonge talenten in de exacte en technische wetenschappen een aanmoedigingsprijs in Haarlem. Meer dan de helft van deze studenten behaalde een gemiddelde van boven de negen.

Stimulans

Omdat de behoefte aan talent in de exacte en technische vakken groot blijft, stimuleren verschillende organisaties en bedrijven deze studenten. De belangstelling voor de prijzen neemt toe. Dankzij de negen sponsors kunnen meer prijzen worden uitgereikt. De aanmoedigingsprijzen voor 2013 zijn beschikbaar gesteld door het Platform Wiskunde Nederland (PWN), de Stichting Physica, Philips, Shell Global Solutions International, NGI Platform voor ICT-professionals, KVGN, het platform voor de gaswereld, het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR), NWO/CW en Kennispark Twente.

Daarnaast worden dit jaar negen afstudeerprijzen (van 5000 en 2000 euro) voor Jong Talent uitgereikt. Belangrijke criteria voor de afstudeerprijzen zijn het innovatieve karakter, de theoretische onderbouwing en de betekenis voor de maatschappij. De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen te Haarlem verzorgt jaarlijks de onafhankelijke jurering en de prijsuitreiking.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 02:15