Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Zijlstra wil toponderzoekschool Zernike Institute for Advanced Materials en NOVA verlengen

06 juli 2011

Staatssecretaris Halbe Zijlstra is van plan om de financiering van het Zernike Institute for Advanced Materials te verlengen. Dat blijkt uit de Strategische Agenda die hij afgelopen vrijdag aan de Tweede Kamer presenteerde. Ook de financiering voor de sterrenkundige toponderzoekschool NOVA wordt in die plannen gecontinueerd.

NOVA en het Zernike Institute for Advanced Materials kregen na een evaluatie van NWO vorig jaar beide het predicaat ‘exemplary’ toegekend, omdat zij hebben bewezen tot de absolute wereldtop te behoren.

In het Zernike Institute for Advanced Materials werken natuurkundigen, chemici en biologen samen aan interdisciplinair onderzoek naar de materialen van de toekomst. Nano-wetenschap speelt daarin een belangrijke rol.

Dat in het Zernike-instituut onderzoek van wereldniveau plaats vindt, blijkt onder andere uit een ranking van instituten voor materialenonderzoek die het Britse onderwijsblad Times Higher Education vorig jaar publiceerde. Het Zernike Institute for Advanced Materials stond daarin op plaats negen. Met deze notering liet het instituut prestigieuze universiteiten als die van Princeton, Stanford en Cambridge achter zich.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:57