Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Open dag op locatie: uitgebreid kennismaken met twee studies op één dag

01 maart 2011

Ruim 5000 middelbare scholieren bezoeken vrijdag 4 maart de Open dag op locatie van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Ze maken er uitgebreid kennis met een of twee opleidingen.

De opleidingen presenteren zich zoveel mogelijk in hun eigen gebouwen, verspreid over de stad Groningen. Tussen 12.00 en 14.00 uur kunnen de aankomende studenten een informatiemarkt bezoeken, kennismaken met de Usva en de ACLO of proefjes doen bij Science Linx. Aanmelding voor de open dag is verplicht via www.rug.nl/studiekiezers.

Programma opleidingen

Een college volgen, praten met ouderejaarsstudenten, docenten en studieadviseurs, rondkijken in de bibliotheek, het laboratorium, talenpracticum of computerruimte. Mensen ontmoeten met wie je wellicht volgend jaar al in de collegebanken zit. Een indruk krijgen van de stad Groningen, waar je straks wellicht vier, vijf jaar of langer woont. Informatie verzamelen en sfeer proeven, daar draait het om op de Open dag op locatie van vrijdag 4 maart.

Alle bacheloropleidingen van de RUG doen mee aan de Open dag op locatie. De aankomende studenten kunnen maximaal twee studies bezoeken, ’s ochtends een en ’s middags een tweede. Uiteraard besteden de opleidingen aandacht aan de mogelijkheden om na het voltooien van de bacheloropleiding ook een masteropleiding aan de RUG te volgen.

Informatiemarkten

Hoe meld ik me aan bij de universiteit? Hoe zit het precies met de studiefinanciering? Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van loting en selectie? Is het moeilijk om een kamer te vinden? Kent Groningen een leuke introductieperiode? En welke studentenverenigingen zijn er zoal? Deze en andere vragen worden beantwoord op de informatiemarkten die plaatsvinden tussen 12.00 en 14.00 uur in het Academiegebouw in het centrum en in het Duisenberggebouw op het Zernikecomplex.

Sport

Elke Groningse student kent de ACLO, de studentensportstichting van RUG en Hanzehogeschool, en werkt zich regelmatig in het zweet in het Sportcentrum op het Zernikecomplex. De aankomende studenten kunnen daar al even aan ruiken door op 4 maart tussen 12.00 en 14.00 uur het Sportcentrum te bezoeken en te ervaren dat zowel recreatieve sporters als topsporters hier vele mogelijkheden hebben.

Cultuur

Het cultureel studentencentrum Usva speelt een belangrijke rol in het culturele leven in de stad Groningen. Studenten volgen er cursussen en bezoeken er voorstellingen. Tijdens de open dag kunnen aankomende studenten vrijblijvend rondkijken in het Usva-pand aan de Munnekeholm. En in het Academiegebouw treedt tussen 12.00-14.00 uur dj Ermo op.

Science Linx

In de middagpauze kun je ook de permanente tentoonstelling van Science LinX bezoeken in de Bernoulliborg op het Zernikecomplex. Daar kun je aan de hand van interactieve opstellingen en games kennismaken met natuurwetenschappen en technologie.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:53