Over ons Actueel Nieuws

Promotie dhr. E.U. Warriach: Design and implementation of a middleware platform for a smart home

Wanneer:ma 25-11-2013 om 11:00
Waar:Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Promotie: dhr. E.U. Warriach

Proefschrift: Design and implementation of a middleware platform for a smart home

Promotor(s): prof.dr. M. Aiello

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

Geavanceerde software voor Smart Homes

Het proefschrift Ehsan Warriach gaat over computers die als taak hebben om een bepaalde ruimte te monitoren of te controleren. Je vindt ze - steeds meer - in ziekenhuizen, verzorgingsinstellingen en bibliotheken. Ook smart homes en smart kantoren zijn er mee uitgerust.

Warriach ontwikkelde een middleware-platform dat zeer dynamische computeromgevingen kan ondersteunen. De middleware (software die de informatie-uitwisseling regelt tussen cliënt-software en software die de bedrijfsgegevens beheert) is ontworpen op basis van de doelstellingen van het SM4ALL (Smart hoMes for All) project van de EU. Doel was om een domotica-infrastructuur te realiseren die zeer interactief is en die zich aanpast aan de behoeften van verschillende gebruikers en omgevingen. De gepresenteerde technologie heeft de capaciteit om de kwaliteit van het leven te verbeteren van mensen met zeer uiteenlopende behoeften en mogelijkheden.

Ehsan Warriach (Pakistan, 1984) studeerde Information Technology aan de Aalborg University (Zweden). Het onderzoek werd uitgevoerd bij de afdeling Distributed Systems van het Johann Bernoulli Institute for Mathematics and Computer Science. Warriach gaat door met onderzoek als postdoc bij de Technische Universiteit Eindhoven.