Over ons Actueel Nieuws

Dhr. A.L.N.R. Gottumukkala: Palladium catalyzed carbon-carbon bond formation under reductive, oxidative and redox neutral conditions

Wanneer:ma 07-01-2013 om 12:45

Promotie: dhr. A.L.N.R. Gottumukkala, 12.45 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Palladium catalyzed carbon-carbon bond formation under reductive, oxidative and redox neutral conditions

Promotor(s): prof.dr.ir. A.J. Meinaard, prof.dr. J.G. de Vries

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

Palladium-gekatalyseerde reacties

De constructie van koolstof-koolstof bindingen is cruciaal voor de organische chemie. De komst van overgangsmetaal katalyse in organische synthese heeft een grote bijdrage gehad aan de ontwikkeling van nieuwe reacties, die de combinatie van organische moleculen met een variatie aan condities, posities en functies toestaan. In de afgelopen jaren heeft palladium (Pd) daar een bijzonder prominente rol in gespeeld, met name in betrekking tot de reacties die het kan katalyseren onder reducerence, oxiderende en redox neutrale condities.

Aditya Gottumukkala (India, 1985) voerde zijn onderzoek uit bij het Stratingh Institute for Chemistry. Gottumukkala gaat door als postdoc onderzoeker bij het Lawrence Berkeley National Laboratory (VS).