Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Charge extraction from colloidal inorganic nanocrystals

08 juli 2011

Promotie: mw. K. Szendrei, 14.45 uur, Doopsgezinde kerk, Oude Boteringestraat 33, Groningen

Proefschrift: Charge extraction from colloidal inorganic nanocrystals

Promotor(s): prof.dr. M.A. Loi

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

Efficiënte PbS-zonnecel heeft rendement van bijna vier procent

Het proefschrift van Krisztina Szendrei beschrijft een aantal manieren om ladingsextractie uit loodsulfide (PbS) nanokristallen mogelijk te maken. Bovendien worden toepassingen van deze nanokristallen in hybride fotodetectors en zonnecellen besproken.

In het proefschrift wordt de fabricage beschreven van efficiënte PbS-zonnecellen die een rendement van bijna vier procent hebben. De fabricagemethode is gebaseerd op een laag-voor- laag depositie en een liganduitwisseling met benzeendithiol.

Krisztina Szendrei (Hongarije, 1980) studeerde aan de universiteit van Szeged. Het onderzoek werd uitgevoerd bij het Zernike Institute for Advanced Materials van de RUG en gefinancierd door de EU.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:09