Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsWaar vindt u ons

Medewerkers met het vakgebied Marketing

Wetenschap ontwikkelt zich waar verschillende vakgebieden samenkomen. Alleen al daarom bestaat er binnen de RUG een grote verscheidenheid aan vakgebieden, met daarbinnen een groot aantal vakspecialisten. Met behulp van onderstaand overzicht, gebaseerd op een vaststaande indeling van wetenschapsgebieden, vindt u op elk vakgebied de juiste deskundige. Komt de deskundige die u zoekt niet voor in deze lijst? Via een vergelijkbaar vakgebied of een gerelateerde faculteit vindt u mogelijk alsnog de juiste persoon.

Overzicht van alle vakgebieden

NaamFunctieExpertiseVakgebied
Alsem, dr. K.J.Universitair docent Merkmanagement, marketing communicatie, marketing strategie, marketing planning, zorgmarketing Marketing
Management
Berger, dr. J.Universitair docentStrategic marketing planning, Governance of buyer-supplier relationships, Interfirm absorptive capacityMarketing
Bedrijfskunde
Biemans, dr. W.G.Universitair hoofddocentInnovation management, service innovation, entrepreneurial marketing, customer value management, B2B marketing, marketing-sales interface
Qualitative research methods
Innovatie en Technology Management
Marketing
Bijmolt, prof. dr. T.H.A.Hoogleraar, VakgroepvoorzitterMarketing
Bedrijfskunde
Bolderdijk, dr. J.W.Assistant Professor Consumer Behavior, Decision making, Social Marketing, Sustainability Marketing
Psychologie
Broekhuizen, dr. T.L.J.Associate Professor E-Commerce, Innovation Adoption, Value Appropriation, Social Influence, Financial Innovations, Motion Picture Industry, Videogame Industry Innovatie en Technology Management
Strategisch Management
Bedrijfskunde
Marketing
Film, Radio en Televisie
Dehmamy, dr. K.Assistant professorBayesian modeling
Choice modeling
Factor analysis
Marketing
Econometrie
Statistiek & Kansrekening
Doorn, dr. J. vanUniversitair Hoofddocent customer management, customer engagement, sustainability, business-to-business marketing Marketing
Drijfhout, M.PromovendaMarketing, consumentengedrag, voedselconsumptie en voedselverspillingMarketing
Eggers, dr. F.Assistant professorPreference Measurement 
Conjoint Analysis 
Choice Experiments
Experimental Designs
Choice Modeling
Product development
Innovation
Branding 
Pricing
Bedrijfskunde
Marketing
Statistiek & Kansrekening
Fennis, prof. dr. B.M.Hoogleraar Consumer psychology, persuasion, unconscious influence, consumer self-regulation, nudging and heuristics, consumer health and well-being, food-related decision making.
 
My main research interest is what you could label "Hidden Persuasion" and focuses on how subtle (and not so subtle) marketing cues influence consumers in their emotions, thoughts and behavior, frequently without them being aware of this influence. The results of this research can aid in empowering consumers and foster health and wellbeing. Please see the research page for an overview of published work in these areas
Marketing
Psychologie, Sociale
Psychologie, Toegepaste
Fleischeuer, drs. J.W.E.G.Business MarketingMarketing
Gijsenberg, dr. ir. M.J.Universitair Hoofddocent Marketing Marketing mix effectiveness (Advertising, Price), Marketing in times of crisis Marketing
Hars, R.P., MA MScPromovendusMarketing
Heide, M.T. van derPromovendusMarketing, Consumentengedrag, VoedselconsumptieMarketing
Hoekstra, dr. J.C.Universitair Hoofddocent Customer relationship management; Market orientation; Customer lifetime value; Direct marketing. Marketing
Ittersum, prof. dr. ir. K. vanProfessor of Marketing and Consumer Well-Being Consumer well-being, Consumer psychology, Consumption, Health, Spending, Sustainability, New product marketing and branding Marketing
Joye, Y.Researcher and teacherConsumer behavior, Environmental Psychology, Evolutionary Psychology, AestheticsMarketing
Psychologie
Filosofie
Keizer, dr. M.Onderzoeker en docent Consumentengedrag, Overtuigingstechnieken, Financieel gedrag
Marketing
Koch, J.A., MScPhD candidateMarketing, Consumer BehaviorMarketing
Leeflang, prof. dr. P.S.H.Hoogleraar Modelbuilding / Marketing / Management / Competition / Promotions Marketing
Management
Leliveld, dr. M.C.Universitair docent Sustainable Society | Besliskunde | Ethiek en Moraliteit | Cause-Related Marketing | Goede doelen | Fondsenwerving | Consumentengedrag | Verantwoord verpakken |Rechtvaardigheid en Eerlijkheid | Onderhandelen Marketing
Psychologie, Sociale
Gedragswetenschappen
Liu, H.multichannel retailing, mobile channel marketingMarketing
Moeini Jazani, M. Consumer Psychology with a focus on: Social power, poverty, and conspicuous consumption

Strategic Brand Management

Consumers' Brand Behavior 


Experimental Design and Analysis
Marketing
Gedragswetenschappen
Psychologie, Experimentele
Muda, dr. G.E.Docent Engels / CoachOndersteuning bij de verbetering van de Engelse Taalvaardigheid.
The International Classroom project.
Internationalization. Exchange programmes. Marketing.
Taal & Taalwetenschap
Internationale Betrekkingen
Marketing
Onrust, A., MScAcademisch DocentMarketing AccountabilityMarketing
Sloot, prof. dr. L.M.Hoogleraar Retail MarketingFood retailing expertise: grocery retailing in general, retail branding & format development, categorymanagement & the retail-mix, shopping behavior, online food retailing.
Food manufacturing expertise: branding & positioning national brands, private labels, price & promotion tactics, retailer-supplier relationship, exclusive assortment, food trends. 
Other fields of interest: new business models, business valuation, performance evaluation.
Bedrijfskunde
Economie (Algemeen)
Management
Marketing
Verhoef, prof. dr. P.C.Hoogleraar, Directeur University Groningen Business SchoolMarketing, Retailing, Sustainable Behavior, Big Data Bedrijfskunde
Management
Marketing
Voerman, dr. J.A.Opleidingsdirecteur BSc Bedrijfskunde en Senior Lecturer Marketing management in general, especially Retail Marketing (including omnichanneling) and International Marketing. (Quantitative) Marketing Research in general, especially factor analysis, cluster analysis, reliability analysis, and regression. Qualitative Research Methods. 

Master thesis supervision on the topic of electronic word-of-mouth (eWOM) and online consumer reviews (OCRs)
Bedrijfskunde
Marketing
Wan, dr. J.Consumer behaviour, moral decision making, time and money, sustainabilityMarketing
Wieringa, prof. dr. J.E.Hoogleraar Onderzoeksmethoden in de Bedrijfskunde Pharmaceutical marketing, Marketing Model Building, Time series analysis, Diffusion modelling, Statistical Quality Control, Six Sigma, Database Marketing, Marketing Analytics, State Space Modeling, Kalman Filtering, Data Science
Bedrijfskunde
Marketing
Econometrie
Statistiek & Kansrekening
printOok beschikbaar in het: English