Over ons Organisatie Samenwerkingsverbanden

SPRINT

Verlies van mobiliteit – bijvoorbeeld na een val - is één van de voornaamste hindernissen voor ouderen om onafhankelijk te blijven leven. Onderzoekscentrum SPRINT wil een onafhankelijk leven voor ouderen garanderen door onderzoek op het terrein van preventie, revalidatie en protheses. Het richt zich op het verbeteren en herstellen van de mobiliteit van ouderen, een doel dat in onze sterk vergrijzende westerse samenlevingen steeds belangrijker wordt.

Centraal binnen SPRINT staat het realiseren van Smart Mobility Devices: slimme techniek die met name ouderen helpt langer zelfstandig in beweging te blijven. De nieuwe apparatuur voorkomt afname van mobiliteit en zorgt voor betere revalidatie, zoveel mogelijk bij de mensen thuis. Daarnaast ontwikkelt SPRINT nieuwe prothesen en orthesen.

SPRINT is een gedeeld initiatief van de Rijksuniversiteit Groningen, het Universitair Medisch Centrum Groningen, de Universiteit Twente, de Hanzehogeschool, verschillende publieke en private revalidatiecentra, zorgverleners en bedrijven uit uiteenlopende sectoren met even verschillende expertises.

Meer informatie op de website van SPRINT

Laatst gewijzigd:19 februari 2024 09:32